Milyen egy jól feladott álláshirdetés, ami mágnesként vonzza a jelentkezőket?

A vállalkozások zöme előbb-utóbb biztosan szembesül azzal a problémával, amit egy új munkatárs megtalálása jelent. A legalkalmasabb jelölt kiválasztásánál több olyan szempontot is figyelembe kell venni, ami evidensnek tűnik, de a legtöbben mégsem figyelnek rá.

Alapvetően fontos, hogy az új igényt pontosan és világosan fogalmazzuk meg. Milyen készségek és kompetenciák szükségesek a kiírt munkakörhöz? Melyek a cég egyéni, specifikus elvárásai? Csakis egy alaposan átgondolt hirdetés vonzza a megfelelő jelentkezőket.

A másik kritikus pont a felhívások megjelenésének helye. A toborzás napjainkban szinte 100%-ban online csatornákon folyik, de ezek között is van különbség. A munkakeresőket az állásportálokon, karrieroldalakon, a közösségi média felületeken és a HR cégek weboldalain lehet a legnagyobb számban elérni. Itt tökéletesen igaz az az állítás, hogy minél több a csatorna, annál nagyobb az esély a sikerre.